29 Temmuz 2012 Pazar

The Dark Night Rises

Christopher Nolan'ın ilk kötü filmi hangisi olacak çok merak ediyorum. Şu ana kadar kısa filmini saymazsak 8 kez yönetmen koltuğundaydı ve pek tarzım olmayan Following'i bir kenara koyarsak hepsinde sinemadan karşılığını fazlasıyla alarak çıktım. Steven Spielberg'ün koltuğunu fena sallayacağına inandığım Nolan'dan Spielberg gibi "War of the Worlds" tarzı bir çalışma görmeyeyim yeter. Zira hayatımın en büyük hayal kırıklıklarından biridir.

Sinemacı değilim, ama iyi bir izleyiciyim. Tabii ki her insan gibi farklı düşüncelere, farklı zevklere sahibim. Nolan'ın filmi geldiği zaman vizyona sorgusuz sualsiz giderim, kim ne derse desin. Bu serinin ilk 2 filmini izledikten sonra ve yine Nolan imzalı olunca koşa koşa gittim sinemaya. Her ne kadar bir kesim tarafından eleştirilse de inanılmaz mutlu ayrıldım salondan. Eleştirilere saygım var ama babanın yaptığı iş gerçekten hiç kolay değil. Tim Burton imzalı Batman serisi güzeldi, eğlenceliydi ama Nolan'ın serisiyle karşılaştırılamaz herhalde. İlk 2 filmde yaşadığı müthiş başarıdan sonra Dark Night Rises'ta işi zordu Nolan'ın ve bence bunun altından kalktı.
 Serinin tümünde karakterlere ayrı hayran kaldım. Burada da Bane karakteriyle Tom Hardy, müthiş oynamış. Zaten bu tip kahramanlık filmlerinde kötü adamın performansı filmin notunu belirliyor. Eğer fıssa, filmi de etkiliyor. O yüzden Bane tamamdır. Ha Joker mi? Bane mi? tartışmam bile:) Joker.

Filmin ilk yarısında başka ikinci yarıda bambaşka bir yere götürdü Nolan ve olayı iyi bağladı. Zaten en büyük numarası bu. Milyonlarca film var piyasada. En iyileri diğerlerinden ayıran en büyük özellikte yönetmenin başarısından geliyor. Çoğu film başladıktan sonra bir noktaya kadar geliyor ama tempoyu finale kadar sürdürmek ve sonunu iyi bağlamak ustalık gerektiriyor. O zaman da IMDB listesinde üst sıralarda yerini kolay alıyorsun zaten. Nolan'ın da filmleri içinde karmaşık gibi görünen olayları müthiş bir şekilde bağlaması en büyük numarası.

Filmde en büyük hayal kırıklığım Marion Cotillard'ta oldu. Bu filme hiç gitmemiş bence. Daha büyük soru işaretleri taşıdığım Anne Hathaway ise "Catwoman" ın altından başarıyla kalkmış. Özellikle Batman ve Catwoman'ın diyalogları süper olmuş. Çok eğlendim. Filmde bir hayal kırıklığım daha var ama spoiler içerdiği için söyleyemeyeceğim. Zaten hemen herkesin filmde en çok salladığı anlardan biri oldu bu. Sonuçta çok keyif aldığım harika bir Nolan filmi daha izledim. Sinemada sınırları zorlayan bu adamın yeni filmini ise sabırsızlıkla bekliyorum. Sizde benim gibi Nolan hayranıysanız hiç vakit kaybetmeden Dark Night Rises'a gidin derim, hiç pişman olmazsınız.

 


Hiç yorum yok: