11 Şubat 2014 Salı

Emmanuel Eboue'nin Açıklamaları


  
Dün TRT Spor’da yayınlanan Futbol Ateşi’nde konuğumuz Galatasaray’ın Fildişi’li yıldızı Emmanuel Eboue’ydi. Bugün gazetelere baktığımda genelde 1-2 cümlesi alınmış. Program boyunca söylediklerinden satır başlarını bir toparlayayım dedim. İşte Eboue’nin söyledikleri;

-Türkiye’ye ilk geldiğimde havaalanında o karşılamayı görünce korktum. Daha önce böyle bir şey görmemiştim. Zaten başka bir kulübe giderken içinizde bir korku olur, beni kabullenecekler mi diye sorgularsınız zaten. Ama sonrasında alıştım.

-Galatasaray’a geldiğimde beni ilk Emre ve Semih karşıladı, soyunma odasında sarılmışlardı bana. O yüzden onlar benim “Küçük Kardeşlerim”

-Galatasaray’a gelmeden önce Roma, Juventus, Fiorentina’dan teklifler aldım ancak Galatasaray’ı seçtim ve bu seçimimden dolayı çok mutluyum.

-Hem Mancini hem Terim ikisi de çok büyük teknik adamlar. İkisinin de farklı metotları var. Fatih Terim büyük bir hoca. 2 sene birlikte çalıştık. O 2 senede birçok başarı elde ettik. Zaten Fatih Terim benden önce de Galatasaray’da çok büyük başarılar elde etmiş biri.

-Bu sezon ilk yarıyı kötü bitirdikten sonra 2.yarıya iyi başladık. Açıkçası bu puan farkını kapatmayı hak ediyoruz. Fenerbahçe kaybedince seviniyoruz.

-27 numaralı formayı giymemin sebebi, babamı kaybettiğim tarih. Çok genç yaştaydım babam vefat ettiğinde. Oynadığım kulüplerde o yüzden hep bu numarayı giydim.

-Türk yemekleri içerisinde en çok sevdiğim yemek ‘’Pilav’’. Sebebi de kendi memleketimde de pilavı çok severdim ve Türkiye’de pilavın yapılış şekli benim ülkemdekine çok benziyor. Sonuçta dünyanın bir çok yerinde pilav yapılıyor ama bu kadar benzerini burada yedim.

-Sahada hangi Türkçe kelimeleri kullanıyorsun sorusuna:
“Hakemlere göre değişiyor. Hocam lütfen, faul yok diyorum. Ama eğer kart görmüşsem İngilizce, Türkçe, Fransızca bir şey söylemiyorum. Fildişi’nin yerel dilini kullanıyorum. O sinirle sıkıntı yaşamamak için... 

-Bünyamin Gezer'in "Şu anki yabancı sınırının olduğunu bilsen ve transfer teklifi gelse, yine de Galatasaray'a gelir miydin?" sorusuna Eboue şu cevabı verdi:  "Doğruyu söylemek gerekirse tereddüt ederdim. Böyle bir teklifi kabul etmek zor olurdu. Ben gelmeden önce de yabancı sınırı vardı. Kimin oynayıp oynamayacağı teknik direktör ile oyuncu arasında ama zor olurdu."

-Dürüst olmak gerekirse 3-5-2’ye geçmek kolay değildi. Kolay bir geçiş değil. Bu sistemin adaptasyonu için çok fazla antrenman yaptık. Bunun için çaba sarf ediyoruz. Bunun sonuçlarının da iyi olması için de elimizden geleni yapıyoruz.

-Açıkçası Galatasaray formasıyla Fenerbahçe’ye gol atmak beni çok mutlu etti. Çünkü arada bir rekabet var. Bir çekişme var. Golü atan isimlerden biri olmanız, kulübünüz için bir şey ifade etmesi çok güzel. O yüzden derbide gol atmak benim için çok değerliydi.

-Maçlarda özellikle Melo ile dans şeklinde yaptığımız gol sevinçleri doğaçlama gelişiyor.  Özel bir çalışmamız olmuyor.

-Takımdaki futbolcuları tek kelimeyle tanımlamasını istedik, Eboue’nin cevapları:
Muslera: Moda
Drogba: Koca Kafa
Burak: Bir şey söylemek zor
Melo: Dövme
Sneijder: Cüce
Selçuk: Bay Saç 

Hiç yorum yok: