1 Aralık 2012 Cumartesi

Beşiktaş'ın Direnişi

Beşiktaş'ın bu haline hala alışamadım. Liderin hemen arkasında olması falan değil alışmama engel olan. Lucescu ve Denizli dönemleri haricinde de zaman zaman zirvede olduk, çok yaklaştık, seri yakaladık. Ama böyle bir iştah uzun zamandır yoktu. Mustafa Denizli ile şampiyon olduğumuzda dahi böyle bir iştah yoktu. Hırs, mücadele başka, iştah, açlık başka. Bir de Mustafa hoca döneminde rakip Sivasspor'du. Büyüklerden rahatsızlık veren pek yoktu. Ama bu sene mahallenin ağır abileri karşısında direnişini sürdüren, kafa tutan Beşiktaş'ı izlemek bana ayrı keyif veriyor. Bir büyük takım nasıl oynaması gerekiyorsa öyle oynuyor Beşiktaş. Mahallenin ağır abileri demem, Beşiktaş'tan üstün camialar olduklarına inandığımdan değil. Bu seneki maddi kriterler nedeniyle kurulmuş bir cümle.

Geçen sene Basketbol takımının yaptığı işe benziyor. Ergin Ataman yönetiminde kadrosu, mali gücü rakiplerinden çok geride olmasına rağmen yüreğiyle, iştahlı oynayan o takıma benzetiyorum Samet Aybaba'nın takımını. Sezon başında Beşiktaş'ın bu noktaya gelebileceğini aklımdan geçirmiyordum. Samet Aybaba'nın böyle güzel bir takım yapabileceğini hiç düşünmüyordum.
Kısacası bu kadar keyif alacağımı hiç tahmin etmiyordum.
Son cümleye dikkat: "Keyif almak". Şu anki görüntüye rağmen Beşiktaş şampiyon olabilir diye asla bir iddiada bulunmam. Yarışta olduğu Fenerbahçe ve Galatsaray'ın çok ciddi bir kadro gücü var. Üst üste maçlar oynadıkları için ligde ve Avrupa'da şu an sıkıntı çekiyorlar ancak kritik dönemde yürüye yürüye maç kazandıracak futbolculara sahipler. Beşiktaş'ın böyle bir şansı yok. Her maç iştahlı oynamak zorunda. Son sırdaki takımla oynarken de liderle oynarken de. Başka türlü olmaz. Yeter ki sezon sonuna kadar bu iştah devam etsin. Şampiyon olmasa da taraftar sonuna kadar bağrına basacak bu takımı, hocasını, başkanını, yönetimini.

Umarım hep böyle devam eder. Ben bu deli takımı çok seviyorum. Bu mücadeleyi sonuna kadar alkışlıyorum. Devre arasında takıma çabuk uyum sağlayabilecek 2 kaliteli isimle, Beşiktaş'ın önü daha da açılabilir. Zirve yarışında daha iddialı konuma gelebilir. Ama bu takımla çok zor. Bir yerde lastik patlar. Galatasaray ve Fenerbahçe sezon sonuna doğru bu kadar puan kaybetmeyecek. Ama sen sistemin nedeniyle puan kaybedeceksin. O yüzden takviye şart. İş yönetime düşüyor artık. Samet Aybaba'nın isteklerini yerine getirmek için ellerinden geleni yapacaklar. Başka çare yok.

Hiç yorum yok: